Home / Veelgestelde Vragen
FAQ
FAQ
Het snelste antwoord op jouw vragen vind je hieronder.
Waar vind ik jullie bedrijfsgegevens?
Je kunt onze bedrijfsgegevens hier vinden. Hier zijn de belangrijkste details:
📍 Adres: Eikenlaan 11, 3951 XL Maarn
📧 E-mail: [email protected]
📞 Telefoon: +31 6 42549215
🏢 KvK: 70505020
💼 BTW: NL002065124B30
Niet wat je zocht? Contacteer ons via [email protected] ✉️
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Die lees je hier.
Hebben jullie een privacyverklaring?
Uiteraard! Mocht je deze willen lezen, klik dan hier.
Ik heb een vraag of wil graag advies. Hoe kan ik jullie contacteren?
Je mag ons altijd contacteren via [email protected]. Mocht je liever bellen, dan bereik je ons via +31 6 42549215.
Ik mis een product op jullie website. Staan jullie open voor suggesties?
Graag zelfs! Wij willen een zo compleet mogelijk assortiment kunnen bieden voor jullie, dus alle suggesties zijn welkom. Stuur je suggestie door naar [email protected]🥕
Ik heb een klacht, wat nu?
Geen zorgen! Wij staan voor je klaar via [email protected] of bel +31 6 42549215.
Waarom is duurzaamheid zo belangrijk voor jullie?
VegaVriend wil het beste voor iedereen: dieren, mensen en (niet te vergeten) de aarde.🌍
Door zo duurzaam mogelijk te werk te gaan, hopen wij bij te dragen aan een leefbare wereld. Wil je weten op welke manier wij dit doen? Klik dan hier!
Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn hond of kat op een zo duurzaam mogelijke manier kan houden?
Geen zorgen, bij VegaVriend ben je aan het juiste adres!
🥦 Het begint bij voeding: plantaardige voeding is een stuk duurzamer dan vleesvoeding. Wanneer je je hond of kat overzet op plantaardige voeding ben je dus al heel goed bezig!
♻️ Daarnaast hebben wij nog heel veel andere duurzame producten in ons assortiment. Denk aan honden- en kattenspeeltjes, poepzakjes, kattenbakvulling en verschillende verzorgingsproducten.
🌳Ga overconsumptie tegen en koop bewust! Met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Inspiratie nodig? Bekijk onze blog.
Conclusie: bij VegaVriend zit je altijd goed, ook op het gebied van duurzaamheid! 😉🌿
Wat doen jullie aan duurzaamheid?
Heel veel! Dit zijn een aantal van onze speerpunten:
🌱Al onze producten zijn 100% vegan.
🌱Alle producten die wij verkopen zijn op een manier duurzaam. Ze zijn bijvoorbeeld biologisch of gemaakt van gerecycled- / biologisch afbreekbaar materiaal.
🌱Onze voorraad is opgeslagen in een goed geïsoleerd pand met zonnepanelen op het dak en LED verlichting.
🌱Onze pakbonnen zijn geprint op gerecycled papier.
🌱Wij hergebruiken ons verpakkingsmateriaal en alle nieuwe dozen zijn gemaakt van gerecycled karton.
🌱Wij maken gebruik van papieren tape i.p.v. plastic.
🌱Wij maken geen gebruik van een kantoor, maar werken voornamelijk vanuit thuis. Thuiswerken is duurzaam omdat het de CO2-uitstoot vermindert, energie bespaart, afvalproductie verlaagt en de balans tussen werk en privé verbetert!
Meer lezen over ons magazijn? Klik hier.
Waar vind ik meer over VegaVriend?
Wat leuk dat je meer over ons wilt weten. Op deze pagina’s vind je meer uitleg over ons verhaal, het VegaVriend team en onze visie en missie. Veel leesplezier!
Waar vind ik artikelen met informatie over vegan honden- en kattenvoeding?
Bij VegaVriend delen we graag belangrijke artikelen over vegan honden- en kattenvoeding! Bekijk onze verzameling hier in onze bibliotheek. Hebben wij een belangrijk artikel gemist? Tip ons via [email protected]
Wat zijn andere websites met informatie over vegan honden en katten?
We hebben hier een mooi lijstje voor je gemaakt van fijne en informatieve websites:
Dierenarts Andrew Knight: Vegepets.info
Producent Greta en V-complete: Vegan4dogs
Deze wordt later nog aangevuld!
Hebben jullie geschikt voer voor puppy’s?
Jazeker! Deze vind je hier.
Welke snacks zijn geschikt voor puppy’s?
We hebben meerdere snacks die geschikt zijn voor puppy’s. Je vindt ze gemakkelijk door het gebruiken van de filters en we zullen het ook altijd vernoemen in de omschrijving.
Welke speeltjes en kluiven zijn geschikt voor de kauwbehoefte van mijn pup?
Kauwen, dat doen puppy’s maar al te graag. Gelukkig hebben we meerdere vegan en duurzame opties voor jouw pup. Dus geen zorgen, jouw schoenen blijven veilig! Gebruik ook hiervoor de verschillende filters.
Hebben jullie geschikt voer voor kittens?
Helaas.. dat hebben we (nog) niet. Heb jij een vegan kattenvoer merk gespot dat wij nog niet verkopen? Laat het ons vooral weten via [email protected]!
Welke producten zijn geschikt voor mijn senior?
Zodat jij jouw grijze viervoeter kan verwennen hebben we verschillende brokken, natvoer en snacks beschikbaar voor de senioren! Vergeet ook niet een kijkje te nemen bij de supplementen, voor extra ondersteuning.
Waar vind ik vegan recepten voor honden- en kattenvoer?
Er zijn meerdere plekken waar je (h)eerlijke recepten kunt vinden! Zo heb je bijvoorbeeld het boek Dog. Eat. Plant., dat boordevol unieke, zelf te maken maaltijden voor je hond staat. Liever online recepten voor honden? Klik dan hier! Kook jij het liefste voor jouw kat? Klik dan hier!
Waar kan een hond langere tijd op kauwen?
Je vindt onze kauwbotten en kauwspeelgoed hier!
Waarom hebben jullie, in vergelijking met de hondenvoeding, minder kattenvoeding in het assortiment?
Goede vraag🐱 Wij speuren dagelijks naar nieuwe producten die we aan ons assortiment kunnen toevoegen, maar er is simpelweg minder aanbod wanneer het gaat om plantaardige kattenvoeding. Dat was in het begin natuurlijk ook zo met hondenvoer en moet je nu eens zien! Dus wij geven niet op en blijven speuren. Hopelijk vinden we steeds meer kattenvoeding voor vega huisdieren. En mocht je tips hebben, dan horen wij het graag!
Mijn huisdier is allergisch voor tarwe. Bij sommige producten staat ‘granen’ in de ingrediëntenlijst, betreft dit tarwe?
Tarwe is inderdaad een graan, maar niet alle granen zijn tarwe. Als er op een verpakking wordt aangegeven dat er granen inzitten, kan dat dus inderdaad tarwe zijn of een combinatie van granen, zoals rogge, mais of rijst. Daarom vind je alle ingrediënten per product in de omschrijving en kan je gebruik maken van de filters. Klik het filter ’tarwevrij’ aan in de productcategorie waar je zoekt. Zo krijg je alle tarwevrije producten te zien en hoef je zelf niet meer te zoeken!
Mijn huisdier heeft een waarschijnlijke allergie. Hebben jullie geschikte producten als het nog niet duidelijk wat de allergie is?
Het is lastig om advies te geven wanneer de allergie nog niet is vastgesteld. Mogelijke opties kunnen producten zijn die gemaakt zijn van één ingrediënt, zoals de zoete aardappel snacks van dr. Chew, de groente- en fruitsnacks van Pawfect of de snacks van Soopa. Overleg altijd met je dierenarts.
Hoe kan ik urinewegproblemen voorkomen?
Het is aan te raden om de pH van de urine in de gaten te houden bij je kat. De tests kun je langzaamaan afbouwen en zijn gemakkelijk uit te voeren. Hierdoor voorkom je dat de urine alkaline wordt en dat er blaasgruis ontstaat. Wil je weten hoe je de pH test doet? Kijk hier wat Dr. Andrew Knight erover zegt.
Verkopen jullie speciaalvoer voor mijn kat met een nieraandoening?
Zover wij weten is er helaas nog geen plantaardige voeding voor katten met een nieraandoening.
Wel hebben we het supplement van Cranimals wat een ondersteuning is voor de nieren. Lees hier meer over Cranimals en hun producten. Overleg altijd met je dierenarts betreft voeding wanneer jouw kat gezondheidsproblemen heeft.
Verkopen jullie hypoallergene voeding voor katten?
Jazeker! De kattenbrokken van Ami Cat zijn hypoallergeen. Die vind je hier.
Hoe weet ik zeker dat er geen dierlijke ingrediënten in de producten zitten?
VegaVriend verkoopt geen producten met dierlijke ingrediënten! Bij twijfel doen wij altijd navraag bij de leverancier of producent van het product over de exacte ingrediënten. Zo kunnen we garanderen dat alle producten in onze webshop 100% vegan zijn!
Welke voeding raden jullie aan voor mijn huisdier?
Advies over voeding is afhankelijk van een aantal factoren, namelijk: leeftijd, grootte, beweging en eventuele allergieën. En net zoals mensen, zijn alle viervoeters anders.
Gebruik onze voedingswijzer voor een aantal snelle suggesties, maar kom je er toch niet uit? We helpen je graag verder via [email protected]
Waar vind ik de ingrediënten, voedingswaarde en voedingsrichtlijnen van de producten?
Deze informatie vermelden wij per product in de omschrijving. We proberen alles zo uitgebreid mogelijk te vermelden, maar heb je toch nog een vraag? Contacteer ons dan via [email protected] en we helpen je graag!
Waarom zou ik mijn hond of kat over laten stappen op veganistische voeding?
Oef, daar kunnen we een heel boek over schrijven! Wat Rick overigens ook deed 😉
Maar het korte antwoord: Plantaardige voeding is diervriendelijk, gezond, duurzaam en lekker!
Meer weten? Een uitgebreid antwoord lees je op deze pagina.
Is het geven van veganistische voeding aan huisdieren voedzaam en gezond?
Al het droogvoer wat wij verkopen is compleet voer. Dat betekent dat alle noodzakelijke voedingsstoffen erin zitten. Dus ja, inderdaad net zo voedzaam en gezond als reguliere brokken. Zo is aan het kattenvoer altijd taurine toegevoegd (een heel belangrijk ingrediënt voor katten om gezond te blijven) en ook al het hondenvoer wordt zorgvuldig samengesteld. Mocht je twijfels hebben over de gezondheid van jouw viervoeter, raadpleeg dan altijd de dierenarts.
Hoe kan ik het beste overstappen op veganistische dierenvoeding?
Dat kan op verschillende manieren en deze hebben we voor jou uitgeschreven in deze blog!
Waar moet je in het algemeen op letten wanneer je je hond en/of kat veganistisch gaat voeren?
Zorg ervoor dat je viervoeter complete voeding krijgt. Dit houdt in dat de voeding alle voedingstoffen bevat die jouw huisdier nodig heeft voor een lang en gezond leven. Al het droogvoer dat wij verkopen is dan ook compleet voer. Makkelijk shoppen dus!
Je zou eventueel ook zelf maaltijden kunnen bereiden met daaraan toegevoegd een supplement. Meer informatie hierover vind je in het boek Dog. Eat. Plant!
Welke voordelen biedt een abonnement?
Met een abonnement worden jouw producten verzonden, zonder dat jij een bestelling hoeft te plaatsen. De betaling gaat automatisch en jouw bestelling staat dus vanzelf op de stoep. Daarnaast spaar je met een abonnement dubbel zoveel punten dan bij een losse bestelling. Win-win!
Hoe kan ik een abonnement afsluiten?
Wat leuk dat je een abonnement wilt afsluiten! Jouw viervoeter(s) zal je dankbaar zijn🐱🐶
Stap 1: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan. Via jouw account kan je namelijk je abonnement zelf beheren, pauzeren of stopzetten.
Stap 2: Ga naar het gewenste product (per product staat aangegeven of een abonnement mogelijk is).
Stap 3: Kies in welke frequentie je het abonnement wilt ontvangen.
Stap 4: Voeg het product toe aan je winkelwagen. Wil je meerdere producten in het abonnement? Voeg deze dan ook toe.
Stap 5: Reken de bestelling af. Je abonnement gaat vanaf de dag van de eerste betaling in.
KLAAR!
De volgende betalingen gaan via SEPA (automatische incasso).
Vragen? Contacteer ons via [email protected] of bel +31 6 42549215.
Hoe en wanneer betaal ik voor mijn abonnement?
De betaling gaat via een automatische incasso met SEPA. Wanneer het bedrag eraf gaat, ligt aan de frequentie van het abonnement en deze bepaal je zelf bij het afsluiten ervan.
Alle informatie over je huidige abonnement(en) vind je in je account. Kom je er niet uit? Contacteer ons via [email protected] of bel +31 6 42549215. Wij helpen je graag verder!
Hoe kan ik mijn abonnement aanpassen of stopzetten?
Dat kan nu heel makkelijk via jouw account! Log in, ga naar de menubalk aan de linkerzijde naar het kopje ‘abonnement’ en beheer daar jouw abonnementen.
Wat zijn de voordelen van een account?
Met een account kan je:
🐶 Vorige bestellingen inzien en makkelijk opnieuw bestellen.
🐱 Jouw abonnement inzien en beheren.
🐰 Punten sparen
🦜 Digitale producten bewaren
🐾 Favorieten opslaan
Hoe maak ik een account aan?
Simpel! Klik rechtsboven in op het icoontje ‘inloggen’. Vul hier jouw gegevens in en stel een wachtwoord in. Je krijgt hierna een bevestigingsmail en je hebt een account.
Hoe wijzig ik de instellingen van mijn account?
Log eerst in op jouw account via het icoontje ‘inloggen’ rechtsboven in. Wanneer je naar jouw account gaat, zul je aan de linkerkant een menubalk zien. Klik op het desbetreffende wat je wilt wijzigen en klik daarna op het pennetje.
Ik kan niet meer inloggen op mijn account. En nu?
Neem contact met ons op via [email protected] of bel +31 6 42549215 en dan gaan wij dat voor je regelen!
Hoe werkt het puntensysteem?
Aan de hand van het bestelbedrag krijg je op jouw account punten toegewezen. De hoeveelheid punten die je hebt gespaard kan je in het account bekijken via het kopje punten. Met jouw gespaarde punten kan je uiteindelijk (gratis) producten uitkiezen of je kan het doneren aan een non- profit organisatie.
Hoe kan ik een product retourneren?
1. Check of je voldoet aan de voorwaarden (lees ze hier!).
2. Plaats de producten ongebruikt en ongeopend in een doos.
3. Voeg hier de pakbon aan toe of schrijf het ordernummer op de doos. Deze vind je op de pakbon en in je mail.
4. Verzend het retourpakket naar het onderstaande adres:
We-Fulfil Retourafdeling
Nijverheidsweg 12 -1
3762 ER SOEST
Let op: het retour sturen van je pakket is dus op eigen kosten!
Meer weten? Bekijk onze algemene voorwaarden.
Heb je een klacht over één of meerdere van onze producten? Contacteer ons via [email protected], met daarin het ordernummer en het desbetreffende product met indien mogelijk een foto. Bellen mag natuurlijk ook! +31 6 42549215
Kan ik producten retourneren of ruilen?
Retourneren of ruilen is mogelijk onder de volgende voorwaarden:
– Retourneren moet gebeuren binnen 14 dagen na ontvangst van de complete bestelling.
– Retourneren is alleen mogelijk als het product niet is gebruikt of geopend.
– De verzendkosten krijg je alleen teruggestort wanneer je de complete bestelling retourneert.
– Retourneren is op eigen kosten.
Waar zie ik de voortgang van mijn bestelling?
Wij sturen jou een Track&Trace via de mail zodra het pakket is verzonden. Hier kan je de voortgang volgen! Gaat er iets mis? Neem contact met ons op via [email protected] of bel +31 6 42549215.
Wat is de levertijd?
Jouw bestelling wordt verzonden binnen 2 werkdagen na ontvangst van betaling!
Duurt het langer dan normaal? Zie ‘Bestellen en betalen’
Naar welke landen verzenden jullie?
🚚Overal binnen Europa! Staat jouw land er (nog) niet tussen of heb je vragen over de verzendkosten? We staan voor je klaar via [email protected] of +31 6 42549215.
✈️Buiten Europa kunnen we niet verzenden. Helaas, kunnen wij dan de kwaliteit van de producten niet meer garanderen door de lange reis en vinden we dat ook niet passen binnen onze visie over duurzaamheid.
Wat zijn de verzendkosten?
🚚 Verzendkosten:
- Nederland: Gratis verzending voor bestellingen vanaf €85,-!
Onder de €85,- kost verzending €7,85 (incl. BTW). - België: Gratis verzending voor bestellingen vanaf €110,-!
Onder de €110,- kost verzending €9,74 (incl. BTW). - Duitsland: €8,05
- Frankrijk: €13,50
- Spanje: €15,60
🌍 Voor bestellingen naar andere landen, bekijk de kosten in het bestelproces of stuur een e-mail naar: [email protected]
Het duurt langer dan normaal voordat mijn bestelling wordt verzonden. Help!
Even checken: zit er tussen jouw bestelling een product op nabestelling?
Ja? Dat betekent dat het product op het moment van aankoop niet op voorraad was. Jouw bestelling wordt pas verzonden vanuit ons magazijn wanneer deze compleet is en alle producten op voorraad zijn. Dit kan de reden zijn waarom jouw bestelling nog op zich laat wachten. Mocht je hier vragen over hebben, dan helpen we je graag via onze klantenservice!
Nee? Contacteer ons via [email protected] of +31 6 42549215. Vermeld je ordernummer, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Er is iets misgegaan met mijn bestelling. En nu?
We staan voor je klaar via [email protected] of +31 6 42549215.
Vermeld jouw order nummer, wat er mis is gegaan en eventueel om welk product het gaat. Zo kunnen we je zo snel mogelijk helpen!
Hoe gebruik ik een cadeaubon?
Een VegaVriend cadeaubon gekregen? Bofkont! De code van jouw cadeaubon mag je invullen in het besteloverzicht, net zoals een kortingscode. Het besteloverzicht krijg je te zien, net voordat je gaat betalen.
Hoe koop ik een cadeaubon?
Een cadeaubon van VegaVriend is erg leuk om te geven (al zeggen we het zelf)! Vanwege duurzaamheid verkopen we enkel digitale cadeaubonnen. Deze bestel je hier en daarna ontvang je de cadeaubon via de mail.
Hoe gebruik ik mijn kortingscode?
Net voordat je gaat afrekenen kan je in het besteloverzicht jouw kortingscode invullen. Klik hierna op ’toepassen’. En ta-da: de korting wordt automatisch verrekend! Deze zie je ook meteen terug in het betaaloverzicht.
Hoe kan ik betalen?
Je kan bij ons betalen via:
- iDEAL: Gratis
- CreditCard: Gratis
- Bancontact/MisterCash: Gratis
- Vooraf overmaken: Gratis
- Automatische incasso: Gratis
- PayPal: €0,35 + 3,9% extra
- Klarna Achteraf Betalen: €1,00 + 2,99% extra
- Apple Pay: 1,8% extra
- Belfius: Gratis
Hoe kan ik bestellen?
Volg deze vier eenvoudige stappen om te bestellen via onze website:
Stap 1: Heb je een product gezien dat je graag wilt bestellen? Klik dan op de oranje knop met het winkelwagen icoontje of waarop staat ‘in winkelwagen’.
Stap 2: Alle gewenste producten aan de winkelwagen toegevoegd? Klik dan rechtsboven op de winkelwagen knop en controleer de inhoud van jouw winkelwagen. Hier kan je eventueel nog een waardebon of kortingscode toevoegen.
Stap 3: Vul jouw gegevens in, kies de gewenste betaalmethode, check of alles klopt en klik dan op de knop bestellen en betalen.
Stap 4: Gelukt? Je krijgt een bevestiging via de mail en zodra het pakket wordt verzonden ontvang je van ons een track & trace!
Kom je er niet uit of bestel je liever via onze klantenservice? Neem dan contact met ons op via [email protected] of +31 6 42549215.